Praktijk informatie
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom bij de Verloskundigenpraktijk Heerhugowaard eo.
Wij willen jou zo goed en prettig als mogelijk begeleiden de komende maanden. Zwanger zijn is super leuk, gezellig, spannend, flink emotioneel en soms ook gewoon even niet leuk. Het kan en het mag allemaal. Laat je ons weten wat er in je omgaat en bij je speelt!
Wij helpen en coachen je graag en met heel veel plezier!
Voel je welkom, voor ons is niets te gek
Liefs Team Verloskundigenpraktijk Heerhugowaard.

Wie bel ik wanneer?
· De dienstdoende verloskundige is 24/7 beschikbaar.
Naast dat zij voor bevallingen en spoed bereikbaar is, is zij ook degene die je belt als je zwangerschapsklachten hebt, dringende vragen hebt, ongerust bent of een terugkoppeling over jouw zorg hebt.
· De assistente is telefonisch, per mail en op de praktijk beschikbaar in de ochtenden, met uitzondering van de weekenden en officiële feestdagen.
Zij is er voor het maken of verplaatsen van afspraken, doorgeven van wijzigingen, niet-spoed vragen ed.
Over ons
Wij zijn een team van verloskundigen, ondersteund door twee assistentes.
Hartjesspreekuur
Elke week vanaf 13 weken zwangerschap. Check onze socials of het Zwangerenportaal voor de planning. Bij wijzigingen melden we dit via onze socials.
To Do
✅ Kraamzorg op tijd regelen
✅ Zorgverzekeraar informeren & kraampakket aanvragen
✅ Kinderopvang op tijd regelen
✅ Zwangerschapscursus kiezen
✅ Erkenning regelen (indien nodig)
✅ Uitvaartverzekering omzetten naar gezinspolis
Prenatale screening
Tijdens de afspraak prenatale screening bespreken we de mogelijkheden voor onderzoek naar de gezondheid van je baby. Je krijgt uitleg zodat je een keuze kunt maken die bij jou past.
Video over de 13- en 20 weken echo
Tot slot
Wij streven met onze begeleiding naar de geboorte van een gezond kind. Daarnaast vinden wij het heel belangrijk dat jullie als ( aanstaande) ouders tevreden zijn over de zorg die jullie van ons hebben ontvangen.
Het kan altijd voorkomen dat je, ondanks onze inspanning, misschien niet tevreden bent over de begeleiding of een klacht hebt. Dat is vervelend en kan nog lang naslepen.
Wij vinden het prettig om op de hoogte gesteld te worden wanneer er sprake is van onvrede of een klacht, zodat wij samen in gesprek kunnen.
Heb je een klacht? Neem dan contact op met de verloskundige. Je partner of een andere verloskundige kan eventueel bij het gesprek aanwezig zijn. Op deze manier hopen wij in een veilige omgeving in contact te komen op het probleem uit te spreken en duidelijkheid te creëren. Ook kan het voor de desbetreffende verloskundige feedback zijn om het een volgende keer beter/ anders te doen. Indien je na dit gesprek niet tevreden bent of een klacht hebt, kun je contact opnemen met een klachtenfunctionaris via www.klachtverloskunde.nl
Wij proberen dan samen met deze onafhankelijke functionaris er binnen 6 weken uit te komen.
Lukt dat niet, dan kun je de klacht neerleggen bij de geschillencommissie via: https://www.geschilleninstantieverloskunde.nl . Zij doen hierover een bindende uitspraak.